Search and Rescue- (SAR) en bergingsacties, bijbehorende foto's en het radioverkeer over de kanalen 67 en noodkanaal 16 van de marifoon.

Search and Rescue- (SAR) en bergingsacties, bijbehorende foto's en het radioverkeer over de kanalen 67 en noodkanaal 16 van de marifoon. feed:

Copy the feed link and paste it into your aggregator

Copy the feed link and paste it into your aggregator

Subscribe to this podcast with iTunes

Subscribe to this podcast with iTunes

Marifoon radioverkeer, verslagen met video's en foto's van Search and Rescue- en bergingsacties op het groot water van midden Nederland.
Te horen is het Search And Rescue radioverkeer over kanaal 16 en 67 van de marifoon.
Actief zijn daar voor berging en sleepwerkzaamheden:  de Waterhuldienst.nl als mede KNRM stations van Huizen en Blaricum.
De Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer (HOGE) richt zich als enige uitsluitend op Search and Rescue en medische eerste hulp.

Eindverantwoordelijke voor de website:
Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer.
Hier vindt U ook alle contact informatie.

Deze site is mogelijk gemaakt door:



Wij hebben alle banden verbroken met het eenzijdig berichtende:

Hulpverlening.nl , nu ook gecensureerd

Beluister het opgenomen radioverkeer van marifoonkanalen 16 en 67

De reddingboten van de KNRM, reddingsbrigades, Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer (HOGE) en de waterhulpdienst bieden hulp aan schepen en jachten in problemen op het grote binnenwater van Nederland. Het SAR (Search And Rescue) noodverkeer van deze hulpdiensten, de schepen in nood en de Nederlandse Kustwacht wordt in Huizen opgevangen en digitaal opgenomen. De gesprekken worden bij de opname achter elkaar gezet, want als er niets te horen is stopt de opname. Ook is daar het AIS station van Search-And-Rescue.nl gevestigd. De scheepsbewegingen zijn te zien op http://www.marinetraffic.com/ais/ en op de site van reddingbrigade.net. Search-And-Rescue.nl geeft onafhankelijke informatie, onpartijdig, volledig en verifieerbaar. In verband met de privacy zijn namen van personen en telefoonnummers onherkenbaar gemaakt of veranderd. De meeste geluidsopnamen zijn vergezeld door een kort verslag en/of uitleg. Sommige opgeluisterd met een video of foto.

Radioverkeer SAR aktie zinkende baggerboot Bart

29-09-2015


							 Radioverkeer SAR aktie zinkende baggerboot Bart

Bert en Anneke Knape poseert op het Gooimeer

Donderdag 29 oktober om 21:24 uur meldt het baggerschip "Bart" water te maken bij Lelystad. Het schip ligt aan het remmingwerk, voor de Houtribsluis. De Bert en Anneke Knape van KNRM Lelystad onderbreekt de oefening waar ze mee bezig zijn en stomen op naar de lekke baggerschuit “Bart”. Ze hebben een pomp bij zich.

12:29 de Bert en Anneke Knape ter plaatse bij het baggerschip, gaan de situatie in ogenschouw nemen.

21:32 Bert en Anneke Knape geven door assistentie van de brandweer nodig te hebben. De brandweer moet dan naar het KNRM gebouw komen, opdat de reddingboot van Lelystad de pomp aan kan nemen van de brandweer.

21:35 Reddingboot “De Beer” van het aan de KNRM gelieerde station Zeevang biedt zijn hulp aan, benodigde tijd tot aankomst de ETE* ( Estimated Time Enroute, niet te verwarren met de ETA, Estimad Time of Arival, verwachte aankomsttijd) 15 minuten. De Bert en Anneke Knape legt een worst rond het watermakende schip om uitstroom van olie te voorkomen.

21:37 De kustwacht gaat nu eerst bellen hoe lang de brandweer er over doet om bij het boothuis te komen eer de beslissing genomen gaat worden of de Beer mag komen helpen. 21:38 de beslissing valt, de Beer gaat terug, Bert en Anneke Knape geeft de voorkeur aan de brandweer, die is met vijf minuten ter plaatse bij het Boothuis van de KNRM.

21:52 brandweer komt aan bij het KNRM gebouw, maar heeft geen pomp bij zich. Bert en Anneke knape verzoekt alsnog om assistentie van de Beer met hun pomp. Zij geven aan eerst hun eigen pomp op te moeten halen bij het reddingstation en dus 20 minuten nodig te hebben.

21:53 ook de brandweer gaat terug om alsnog een pomp op te halen. Bert en Anneke Knape geeft aan “alles nu zo alles snel mogelijk te gaan regelen.” De pomp pompt niet meer, Bert en Anneke Knape vraagt brandstof er voor klaar te zetten. Ook komt men niet op het idee de brandweerauto naar de kade naar het remmingwerk te laten rijden.

22:05 De Simac vertrekt met pomp richting Lelystad, als vervanging van De Beer die met motorpech te kampen heeft.

22:14 De Simac is nu echt vertrokken (???) richting Lelystad ETE 20 minuten

22:15 Bert en Anneke Knape wil contact met het boothuis over 00, het eigen kanaal van de KNRM en reden dat de KNRM een walstation met marifoon uit mag rusten. Het boothuis geeft echter te kennen geen 00 op de marifoon te hebben en op 16 (het noodkanaal) te blijven om door te geven dat de brandweer nu gearriveerd is met drie pompen.

22:16 de Simac kan weer terug, niet meer nodig.

23:02 Simac en de Beer retour station. Situatie meester. De brandweer handelt de zaak samen met Rijkswaterstaat verder af.

Categories | radioverkeer

Download

Filetype: MP3