Search and Rescue- (SAR) en bergingsacties, bijbehorende foto's en het radioverkeer over de kanalen 67 en noodkanaal 16 van de marifoon.

Search and Rescue- (SAR) en bergingsacties, bijbehorende foto's en het radioverkeer over de kanalen 67 en noodkanaal 16 van de marifoon. feed:

Copy the feed link and paste it into your aggregator

Copy the feed link and paste it into your aggregator

Subscribe to this podcast with iTunes

Subscribe to this podcast with iTunes

Marifoon radioverkeer, verslagen met video's en foto's van Search and Rescue- en bergingsacties op het groot water van midden Nederland.
Te horen is het Search And Rescue radioverkeer over kanaal 16 en 67 van de marifoon.
Actief zijn daar voor berging en sleepwerkzaamheden:  de Waterhuldienst.nl als mede KNRM stations van Huizen en Blaricum.
De Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer (HOGE) richt zich als enige uitsluitend op Search and Rescue en medische eerste hulp.

Eindverantwoordelijke voor de website:
Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer.
Hier vindt U ook alle contact informatie.

Deze site is mogelijk gemaakt door:



Wij hebben alle banden verbroken met het eenzijdig berichtende:

Hulpverlening.nl , nu ook gecensureerd

Beluister het opgenomen radioverkeer van marifoonkanalen 16 en 67

De reddingboten van de KNRM, reddingsbrigades, Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer (HOGE) en de waterhulpdienst bieden hulp aan schepen en jachten in problemen op het grote binnenwater van Nederland. Het SAR (Search And Rescue) noodverkeer van deze hulpdiensten, de schepen in nood en de Nederlandse Kustwacht wordt in Huizen opgevangen en digitaal opgenomen. De gesprekken worden bij de opname achter elkaar gezet, want als er niets te horen is stopt de opname. Ook is daar het AIS station van Search-And-Rescue.nl gevestigd. De scheepsbewegingen zijn te zien op http://www.marinetraffic.com/ais/ en op de site van reddingbrigade.net. Search-And-Rescue.nl geeft onafhankelijke informatie, onpartijdig, volledig en verifieerbaar. In verband met de privacy zijn namen van personen en telefoonnummers onherkenbaar gemaakt of veranderd. De meeste geluidsopnamen zijn vergezeld door een kort verslag en/of uitleg. Sommige opgeluisterd met een video of foto.

Ballon stort neer Gooimeer

29-09-2015


							 Ballon stort neer Gooimeer

21:44:58 23-07-13 Melding : PRIO 1, LUCHTVAARTUIG IN PROBLEMEN, HUI
Regio : 00 : [KWC] Landelijk Kustwacht Centrum

Urgentie : O O O O O : HOOG
Eenheden : 1735099 : Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
: 1735064 : Lichtkrant GMK Gooi en Vechtstreek
: 1735498 : Reddingsboten Johanna Smidt & Nicolaas Wijsenbeek Huizen West

21.44 Alarm

21.45 Welmoed waterhulpdienst onderweg

21.46 Cobra Waterhulpdienst onderweg

21.47 Cobra en Welmoed ter plaatse, geven sitrap.

21.50 Seeker Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer rukt uit.

21.52 Nikolaas Wijsenbeek KNRM Huizen rukt uit

21.53 Seeker ter plaatse

21.58 Nikolaas Wijsenbeek ter plaatse

De ballon probeerde al vanaf Soest een geschikte landingsplaats te vinden, maar slaagde daar maar niet in. Evenmin kon een voldoende hoogte gerealiseerd worden, zodat in Huizen op sommige plaatsen zelfs de daken geschampt zijn. (oa op de Haardstedelaan). Aan boord bevonden zich 10 gasten, waaronder enkele mensen op leeftijd.

Omdat de waterhulpdienst met dit weer dagelijks van 10.00 uur tot 23.00 uur op het water stand-by is, kan zoals hier binnen minuten hulp worden geboden. Reddingboten die vanuit huis uitrukken komen dan vaak als mosterd na de maaltijd, hoewel 6 tot 8 minuten onderweg na een alarm tijden zijn waar in andere gebieden alleen maar van gedroomd kan worden.

Een van de opvarenden is onder water door de mand bekneld geweest en heeft daarbij mogelijk letsel opgelopen, het zogenaamde "after drowning".

De slachtoffers zijn door twee opstappers van de waterhulpdienst, tevens ambulancechauffeurs van ambulancedienst G&V samen met de bemanning van de al aanwezige Ambulances en opstappers van de Seeker verzorgd. Ondertussen worden allerlei, ook (eerst nog) waardevolle voorwerpen uit het water gevist, zoals een drijvende tas met drie spiegelreflexcamera's en een video camera.

Vermoedelijk werd de piloot van de Ballon verrast door de plotseling opstekende harde wind. Bij aanvang van de tocht word gekeken naar de meteo, die aangaf dat het veilig was voor het maken van een vaart. Bij te harde wind kan de ballon dichtvouwen, waardoor het hefvermogen afneemt. Ook kan er sprake zijn van valwinden, ook daarin beland kan een ballon geen hoogte maken. De luchtvaart inspectie heeft het ongeval in onderzoek, de piloot is volgens protocol aangehouden.
De samenwerking tussen de diverse diensten verliep voorbeeldig.

Categories | radioverkeer

Download

Filetype: MP3